11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • pazarlamayı tanımlayabilecek, pazarlamanın temel kavramlarını anlayabilecektir.
  • pazarlamanın makro ve mikro çevresini açıklayabilecektir.
  • tüketici davranışını anlayabilecektir.
  • pazar bölümlemesi metodlarını tanımlayabilecek, pazarlama hedefleme ve konumlandırması stratejilerini açıklayabilecektir.
  • ürün kavramı, ürün-yaşam eğrisi, pazarlama kanalları stratejileri, fiyatlandırma stratejileri ve bütünleşik pazarlama iletişimi gibi pazarlama karmasını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Pazarlamanın Temelleri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
3 Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre-Vaka Analizi Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
4 Tüketici Davranışı Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
5 Tüketici Davranışları Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
6 Vaka Analizi
7 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
8 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma-Vaka Analizi Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
9 Arasınav
10 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
11 Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
12 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
13 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
14 Tatil
15 Vaka Analizi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Philip Kotler, Gary Armstrong (2014), Principles of Marketing 15th ed. Prentice Hall
Önerilen Okumalar/Materyaller Pazarlama kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
7
Portfolyo
Ödev
4
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
117

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010